Ajungem MARI este programul Asociaţiei Lindenfeld ce susţine pe termen lung educaţia copiilor şi tinerilor din centre de plasament şi medii defavorizate. Avem proiecte permanente dezvoltate pentru a răspunde nevoilor reale ale copiilor din sistemul de protecţie. Punem astfel accent pe creşterea încrederii copiilor în propriile forţe, pe formarea de abilităţi şi transmiterea unor valori care să-i ajute să ducă o viaţă independentă, demnă şi sănătoasă. În judeţul Mureş, lucrăm cu 250 de copii din 10 centre, iar voluntarii noştri sunt alături de aceştia în mod constant. Aceștia organizează excursii, le oferă ajutor la meditaţii, susţin ateliere creative şi de dezvoltare personală, fiind totodată mentori pentru copii, ajutându-i să-şi descopere pasiunile şi abilităţile, pentru a se pregăti pentru un viitor luminos. VIZIUNE Ne dorim o lume în care copiii separați de familie să crească încrezători în potențialul lor și să ajungă oameni responsabili și independenți. Programul educațional Ajungem MARI îşi propune să reducă traumele copiilor din sistemul de protecţie specială, apărute în urma instituționalizării, a abandonului şi a separării de familii. MISIUNE Cu sprijinul voluntarilor le suntem alături, pe termen lung, copiilor instituționalizați şi din medii defavorizate pe care îi sprijinim educaţional, moral şi emoţional să devină adulţi responsabili, independenţi şi fericiţi. Dezvoltăm în permanență programe pentru a-i ajuta pe copii să aibă parte de experiențe noi, să prindă încredere în ei și să își descopere pasiunile și abilitățile. AJUNGEM MARI, SCURT ISTORIC ȘI APRECIERI Programul Ajungem MARI este unicul program al Asociaţiei Lindenfeld, fondată în 2013 de 3 tineri care îşi doreau nespus de mult să aducă schimbări în bine în societate. Programul educaţional a fost demarat pe 8 iunie 2014, în Bucureşti, cu fonduri 0. S-a extins cu rapiditate, iar în următorul an voluntarii se alăturau şi copiilor din centrele din Cluj, Iaşi, Timiş şi Buzău. Până în 2016 programul nostru era implementat în Bucureşti şi 24 de judeţe, iar copiii aşteaptă cu nerăbdare întâlnirile cu voluntarii lor, pe care îi descriu ca fiind „buni, calzi, prietenoşi, veseli, de încredere, serioşi şi care îşi respectă promisiunile.” În 2016 Programul Ajungem MARI a primit recomandare din partea Ministerului Muncii pentru a fi implementat în sprijinul cât mai multor copii vulnerabili din România şi a fost premiat în repetate rânduri. În 2021, în urma unui lung şi laborios proces de selecţie, Iarina Taban, preşedintele şi fondatoarea programului, a fost desemnată Ashoka Fellow, alăturându-se astfel celorlalţi 6 Ashoka Fellows din România şi comunităţii globale de 3.800 de antreprenori sociali din peste 94 de ţări, pe care Ashoka îi sprijină pe viaţă. În anul 2023 programul educațional Ajungem MARI a primit aprecierile Ministerului Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse, ale instituțiilor de Protecţie a Copilului şi ale societăţii civile. Tot în acest an a primit Premiul pentru Impact Social în cadrul categoriei “Servicii Sociale” pentru proiectul “Sprijin pentru tinerii institutionalizaţi”, Premiul III în cadrul categoriei “Proiecte realizate cu implicarea voluntarilor” pentru proiectul “O şansă în plus la educaţie” şi Premiul III în cadrul categoriei “Programe” pentru programul “Psihoterapie pentru copiii şi tinerii instituţionalizaţi”. DESPRE COPII Copiii instituţionalizați se confruntă adesea cu probleme de integrare în societate și cu faptul că au lacune în educație. Au nevoie de ajutor pentru pregătire suplimentară la mai multe discipline, dar și de activități creative, care să îi ajute să afle ce le place, spre ce au înclinaţii şi ce ar putea dezvolta pentru ca să-şi asigure un viitor luminos. Copiii din sistem au nevoie de afecțiune, încurajare și încredere pentru a putea depăşi dificultăţile de relaţionare în societate. Iar aceasta este principala misiune a noastră: să fim lângă ei, să îi ajutăm şi să le dăm aripi. Programul naţional de voluntariat este pilonul programului educaţional Ajungem MARI. Desfăşurat la nivel naţional, proiectul oferă sprijin pe termen lung copiilor şi tinerilor instituţionalizaţi prin implicarea a cât mai mulţi voluntari care devin pentru copii profesori, prieteni şi modele. Voluntarii merg săptămânal în centre şi îi ajută pe copii la pregătirea pentru şcoală, susţin ateliere creative sau de cultură generală, îi ascultă şi îi sprijină.